חדשות

זוג צעיר – דפנה ואריק: קשים חייו של זוג צעיר גם בתל-אביב

01/12/2014

iStock_000023890077Small

“תוכנית ‘מע”מ 0′ שבוטלה לאחר שהושקה בקול רעש גדול, גרמה לבלבול גדול בקרב הזוגות הצעירים בישראל.

בשורה התחתונה, מעבר לכל הכותרות הפערים ענקיים – זוגות רבים, כמונו, לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה”.

כך אומרים דפנה ואריק, תושבי מרכז תל-אביב, שפנו לאחרונה לקבלת סיוע למימון לימודים מ’עם אחד’.

זוג צעיר

זוג צעיר, הם בני 30. הורים לשני פעוטות חמודים. הוא מתמחה במשרד עורכי-דין לאחר שהשלים בהצטיינות תואר במשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. היא לומדת לתואר ראשון בפסיכולוגיה. ההורים עוזרים קצת. אבל הם בקושי מצליחים לשלם את ההוצאות השוטפות ואת שכר-הדירה, שלא לדבר על קניית דירה.

“אנחנו עובדים קשה, אבל לא מתקרבים בכלל לרכישת דירה”, הם אומרים. “קודם נסיים עם ההוצאות השוטפות של שכר-דירה, אוכל, מעון לילדים, לימודים, ואחר-כך נוכל להתחיל לחלום לחסוך סכום התחלתי שיאפשר לנו לקחת מולו משכנתא”.

“כלפי חוץ, אנחנו נראים זוג צעיר תל אביבי ממוצע, שמחייך כל היום, אבל בפנים – אנחנו ממש עניים”.

הסיפור שלהם הוא סיפורם של זוגות צעירים רבים במדינת ישראל. העוני מזמן אינו מנת חלקם הבלעדית של תושבי דימונה או נהריה. הוא גם בתל אביב ובהרצליה, בכל מקום.

יועצים מקצועיים של ‘עם אחד’ ישבו עם בני-הזוג כדי לנסות לראות כיצד לצמצם את ההוצאות החודשיות. לאחר שאימתו את הנתונים מול הבנקים ומחלקות הרווחה, הוחלט על סיוע למימון הלימודים, ועזרה במזון לתינוקות.

עם אחד – הדרך הנכונה להיות ביחד

אי אפשר לעמוד מול העיניים המתחננות הללו, מול הבקשות הדומעות הללו של הורים, שרוצים לתת לילדיהם את הטוב ביותר – ולא יכולים לתת להם אפילו את הבסיס. עמותת עם אחד עוזרת למשפחות הללו, ומחלקת מידי יום מאות סלי מזון ותלושי מזון למשפחות נזקקות. אלו יכולות להיות משפחות סטנדרטיות, משפחות חד הוריות, משפחות שיש בהן בן משפחה חולה שמקשה על המשפחה לתפקד כלכלית. כל משפחה וה”תיק” שהיא סוחבת. עמותת עם אחד עוזרת לכולן.

תרמו-בבקשה-עם-אחד2

 

רוצים לתת סיוע מיוחד לעוד זוג צעיר לחיים מאושרים יותר??? לעוד תינוק רעב???תרמו עכשיו ועוד זוג או ילד רעב יחייך בזכותכם…